DOSTAWY W SYSTEMIE KANBAN
System ten pozwala zoptymalizować dostawy wyrobów do finalnego odbiorcy dokładnie na czas i w odpowiednie miejsce w ciągu produkcyjnym.
Polega on na stałym monitorowaniu potrzeb Klienta w zakresie asortymentu i liczby potrzebnych produktów. Elementy złączne trafiają bezpośrednio na linię produkcyjną/montażową, bez angażowania przez Klienta własnych pracowników w proces planowania i realizacji zakupów, magazynowania oraz bez zamrażania pieniędzy w zapasach magazynowych.
Korzyści z wdrożenia systemu Kanban
- eliminacja zapasów – wyroby są dostarczane w ilościach modułowych, dostosowanych do aktualnej wielkości produkcji.
- redukcja powierzchni magazynowej oraz eliminacja czasu pobrania detali z magazynu – elementy dostarczane są bezpośrednio na linie montażowe. System dostaw nie wymaga magazynowania, ani obsługi związanej z przyjmowaniem i wydawaniem towaru z magazynu.
- redukcja kosztów związanych z zakupami – analizą stanów magazynowych, sporządzaniem zamówień – zużycie elementów złącznych monitorowane jest bezpośrednio na linii montażowej u klienta i jest to sygnałem do kolejnych dostaw.
- powierzenie opieki nad zabezpieczeniem elementów złącznych zespołowi z kilkunastoletnim doświadczeniem w zakresie dostaw bezpośrednio na linie montażowe.
Dlaczego z Asmet?
Wieloletnie doświadczenie
Naszym największym atutem jest doświadczenie we wdrażaniu i realizacji dostaw w systemie Kanban (JiT).
Referencje – to klienci, z którymi ponad 15 lat temu uruchamialiśmy pierwsze dostawy bezpośrednio na linie montażowe, a którzy do dziś są z nami. Razem usprawniamy rozwiązania logistyczne, korzystamy z nowych narzędzi i metod, dostosowujemy się do nowych wymagań. Obecnie w tym systemie obsługujemy kilkadziesiąt firm (w kraju i za granicą) o zróżnicowanej wielkości i profilu działania.
Indywidualne podejście do klienta
Ze względu na duże zróżnicowanie w zakresie organizacji procesów, nasi inżynierowie wdrażając systemy Kanban nie narzucają szablonowych modeli, ale zawsze współpracują z klientem, aby opracować indywidualne rozwiązanie uwzględniające jego oczekiwania i realizujące wymagane przez niego, dodatkowe funkcjonalności. Optymalizację procesu obsługi prowadzimy w oparciu o systemową analizę danych i testy, których wyniki są zawsze omawiane z klientem. Dzięki temu, mamy pewność, że projektowany system obsługi odzwierciedla rzeczywiste potrzeby użytkowników naszych rozwiązań.
Innowacyjność
W firmie Asmet duży nacisk kładziemy na ciągłe doskonalenie procesów i poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań organizacyjnych i technicznych poprawiających efektywność realizacji zamówień.
Aby sprostać rosnącym wymaganiom naszych klientów wprowadziliśmy przejrzystą aplikację webową do składania zamówień. Udostępniliśmy także wersję na urządzenia mobilne (z systemem android) służącą do skanowania kart Kanban. Dla klientów zagranicznych oferujemy wszystkie aplikacje w wersji anglojęzycznej.
Oprócz narzędzi softwarowych w naszych rozwiązaniach oferujemy inne elementy infrastruktury niezbędne do funkcjonowania systemu Just-in-time, w tym regały mobilne, czytniki kodów i pojemniki typu KLT.